Thursday, February 9, 2012

LIST OF PASSED CANDIDATES IN CONFIRMATION FOR PA/SA CADRE HELD ON 06.11.2011

CENTRE:MADURAI

MADURAI DIVISION  

V.PRIYADHARSHIINI
SUBBULAKSHMI
MOHD RAMEEZ
P. REVATHY
M.INDIRAGANDHI
B.REVATHY
B.UMAMAHESWARI
M.RAJASHENBAGAMARI
J.MARGRETRAJAPRIYA
WRITE THE PART OF THE POST YOU WANT TO HIDE HERE V.KARPAGAVALLI
V.S.SENTHILKUMAR
V.KALEESWARAN
M.SAVITHA
R.DHANAPUSHPAM
G.NALINI
T.JEYALAKSHMI
LD.KISHORE KUMAR
P.VIJAYAREVATHY
A.AMALAREENA
S.ANNAMALAI
S.RADHIKA
G.MURUGESAN

SIVAGANGA DIVISION

v. POTRIRAJA
P.VASANTHI
J.SANKARASUBRAMANIAN
M.K.SETHUARASAN
N. JOTHI
S.M. ARUN PRAKASH
P. ANANTHA LAKSHMI
S. RAM
k.SATHIYAKALA


THENI DIVISION

S.MALATHI
S.SUGANTHINI
D.NAGARAJ
B. MANOJKUMAR
R.K. KRITHIKA
M.ARAVINDRAJ
J.SHANMUGAPRIYA
M.GOWRIPRIYA
V.MANJULA
M.MUTHU
M.AIYASAMY
P.THENMOZHI
N.SARAVANAKUMAR
P.KRISHNAVENI
N.THIRUMANIAARTHI
S.NAGARANI
S.LAVANYA
K.KAYATHIRI
M.SELVAVINAYAGAM
M.MEENAKUMARI
C.VISHNUPRIYA
R.SARAVANAKUMAR
R.MUTHULAKSHMI
M.LAVANYA
A.MAYILSAMY
J.RANJANA
S.VIJAYAKUMAR
M.MUTHAMIZH
K.R.MAHESHKRISHNA
S.RAJANAYAGAM
P.RATHIKA


DINDIGUL

S.SRIDURGAJEYARAMYA
A.SIVASURULIRAJA
N.SHANMUGASUNDARAM
M.MOHD SHAMEEM
J.MARIYAPARIMALA
P.JEYANTHIMALA
J.SASIKALABHARATHI
S.PRIYADEVI
S.AYYANAR RAJA

VIRUDHUNAGAR

S.UMARANI
K.VENKATESWARAN
A.NEWTON
S.KAVITHA
A.JEYASRI
T.HARIPRASADH
N.SUBBIAHMANIKANDAN
N.COURTRAJA
P.ANANDH

RMS MA DIVISION

M.SANNASI
S.JOYSON
N.SHASTHA
V.SAHAYARAJ
B.SIVARAMALAKSHMI
A.JOSEPHSAHAYARAJ
N.SATHESHKUMAR
N.BABYSANGEETHA
N.THIRIPURASUNDHARI


WAIT FOR THE FURTHER ORDERS PLEASE






Railways Extend Advance Reservation Period to 120 Days w.e.f. 10.03.2012


Ministry of Railways

Railways Extend Advance Reservation Period to 120 Days
New Provision to be Effective from 10th March, 2012

     The Ministry of Railways has decided to increase the advance reservation period for booking reserved train tickets from existing 90 days to 120 days on experimental basis (excluding the date of journey) w.e.f. March 10, 2012.
     However, there will be no change in case of certain day-time express trains like Taj Express, Gomti Express etc. where lower time limits for advance reservations are at present in force. There will also be no change in case of the limit of 360 days for foreign tourists.

Source: PIB

Wednesday, February 8, 2012

AN ARTICLE FROM TAMIL NEWS PAPER....

WE SHOULD THANK DHINAMANI NEWS PAPER


தலையங்கம்:ஏன் தயங்குகிறார்கள்?


First Published : 04 Feb 2012 12:00:00 AM IST

Last Updated : 04 Feb 2012 05:57:29 AM IST
இந்திய அஞ்சல் துறையை புதுமைப்படுத்தும் புதிய கொள்கை நிகழாண்டில் அமலுக்கு வரும் என்றும், இதன் மூலம் அஞ்சல் நிலையங்கள் வங்கிகளாக மாறும், கூரியர் நிறுவனங்கள் அஞ்சல் துறையில் பதிவுசெய்து உரிமம் பெறுவது கட்டாயமாக்கப்படும் என்றும் மத்திய தகவல் தொடர்புத் துறை அமைச்சர் கபில் சிபல் கூறியிருக்கிறார். இவர் பொறுப்பேற்ற நேரத்திலும்கூட இதையேதான் சொன்னார். இப்போதும் சொல்கிறார்.
 அஞ்சல் நிலையங்களின் மிக முக்கியப் பணியான கடிதங்கள், பார்சல்கள் பட்டுவாடா செய்வது கூரியர் நிறுவனங்களின் வருகையால் பாதிக்கும் மேலாகக் குறைந்து மிகப்பெரும் வருவாய் இழப்பை அஞ்சல்துறை சந்தித்துக் கொண்டிருக்கிறது. பல கிளைகள் மூடப்பட்டு வருகின்றன. ஆனால் இப்போதுதான், கூரியர் நிறுவனங்கள் பதிவுசெய்த நிறுவனமாக உரிமம் பெற்றால் மட்டுமே செயல்பட முடியும் என்கிற கட்டாயத்தை உருவாக்குவது பற்றி சிந்திக்கிறார்கள்.
 கூரியர் நிறுவனங்கள் வருகையால் மிகப்பெரும் வருவாய் இழப்பைச் சந்திக்க நேர்ந்ததை உணர்ந்துகொண்ட அரசு, 2002-ம் ஆண்டிலேயே இந்திய அஞ்சல் அலுவலகம் (திருத்த) வரைவு மசோதாவை தயாரித்து மக்கள் கருத்துக்காக வெளியிட்டது. இதில் முக்கியம் தரப்பட்ட இரண்டு விஷயங்கள்: ஒன்று- கடிதம் என்பதற்கு வரையறை என்ன? இரண்டு- அஞ்சல் செய்யப்படும் பொருளைச் சேகரித்தல், கொண்டு செல்லுதல், விநியோகித்தல் ஆகிய சேவைகளைச் செய்வோர் பதிவு செய்த நிறுவனங்களாக மட்டுமே இருக்க வேண்டும்.
 இந்த வரைவு மசோதா வெளியானபோது கூரியர் நிறுவனங்கள் 2002-ம் ஆண்டிலேயே எதிர்ப்பு தெரிவித்தன. அஞ்சல் செய்யப்படும் பொருள் எடை 500 கிராமுக்கு அதிகமாக இருந்தால் மட்டுமே கூரியர் நிறுவனங்கள் அதைக் கொண்டு செல்ல அனுமதிக்கலாம் என்கின்ற நிபந்தனை இந்த மசோதாவில் இருக்கிறது. இது கூரியர் நிறுவனங்களுக்கு எதிரானது என்று குரல் கொடுத்தார்கள். லைசன்ஸ் ராஜ் தலையெடுக்கிறது என்றும் எதிர்ப்பு தெரிவித்தார்கள். அதன் பிறகு மத்திய அரசு, இந்தச் சட்டத் திருத்தம் பற்றிப் பேசவே இல்லை. இப்போது ஏறத்தாழ பத்து ஆண்டுகளுக்குப் பிறகு, இதே விவரத்தை மத்திய அமைச்சர் கபில் சிபல் கையில் எடுத்திருக்கிறார்.
 அஞ்சல் அலுவலக (திருத்த) சட்டம் என்பது வெறுமனே அஞ்சல் துறையின் வருவாய் இழப்பை ஈடுசெய்வதற்கான சட்டம் என்று சொல்லிவிட முடியாது. இதில் நுகர்வோர் நலனுக்கு அதிக முன்னுரிமை கொடுக்கப்பட்டிருந்தது என்பதுதான் இதன் சிறப்பு.
 மீண்டும் 2006ம் ஆண்டு, இந்திய அஞ்சல் அலுவலக(திருத்த) சட்டத்திலும் இதே விஷயங்கள் வலியுறுத்தப்பட்டுள்ளன. இந்த வரைவு மசோதாவில் கடிதம் என்பது என்ன என்று வரையறை செய்யப்பட்டுள்ளது. எடை குறித்த நிபந்தனைகள் மாறுதலுக்கு உட்பட்டாலும், கடிதம் என்றால் என்ன என்ற வரையறைதான் மிக முக்கியமானதாகக் கருதப்படுகிறது.
 இந்தக் கடிதங்களை, அஞ்சல் பொருள்களை சேகரிக்க, விநியோகிக்க, கொண்டு செல்ல விரும்பும் நிறுவனங்கள் அஞ்சல்துறையிடம் பதிவு செய்தால் மட்டுமே இந்த சேவைத் தொழிலில் ஈடுபட முடியும். இந்த நிறுவனங்களின் சேவைக் குறைபாடு தொடர்பாக புகார் வந்தால், அல்லது அஞ்சல்துறை கண்டறிய நேர்ந்தால் இந்த நிறுவனத்தின் பதிவை/அங்கீகாரத்தை ரத்து செய்துவிட முடியும்.
 மேலும், சேவையில் குறைபாடு இருந்தால் அஞ்சல் துறையின் நடுவர் மன்றத்தில் நுகர்வோர் முறையிட முடியும். ஒரு கூரியர் நிறுவனத்தின் ஆண்டு விற்றுமுதல் ரூ.25 லட்சத்துக்கும் அதிகம் என்றால், அந்த நிறுவனத்தின் சேவையில் குறைபாடு ஏற்பட்டால் இழப்பீடு வழங்கும் வகையில், ஆண்டு விற்றுமுதலில் 10 விழுக்காட்டினை அஞ்சல்துறையிடம் முன்வைப்புத் தொகையாகச் செலுத்த வேண்டும் என்றெல்லாம் சில நல்ல நிபந்தனைகள் அந்த வரைவு மசோதாவில் இருந்தன.
 அதனை அப்போதே அமலுக்குக் கொண்டு வந்திருந்தால், இந்நேரம் அஞ்சல் துறைக்கு மிகப்பெரிய அதிகாரமும், இவர்களைக் கட்டுப்படுத்தும் திறனும் ஏற்பட்டிருப்பதோடு, இவர்களுடன் போட்டியிட சமவாய்ப்பும் உருவாகியிருக்கும். ஆனால் மத்திய அரசு அதைச் செய்யத் தவறிவிட்டது. இப்போது இந்தியாவில் மிகப்பெரிய தொடர் சங்கிலி அலுவலக வசதிகள் கொண்ட கூரியர் நிறுவனங்கள் சுமார் 50 உள்ளன. இந்த நிறுவனங்களுடன் சேர்ந்தும், தனித்தும் செயல்படும் நிறுவனங்கள் இந்தியாவில் சுமார் 2800 உள்ளன. இந்த ஆண்டும்கூட இந்தச் சட்டத்தை அமலுக்குக் கொண்டு வராவிட்டால், அஞ்சல்துறையை மீட்பது மிகவும் கடினம்.
 இந்த அஞ்சல் அலுவலக திருத்த வரைவு மசோதாவில், இன்றைய தகவல் தொழில் நுட்பத்தையும்,கணினி பயன்பாட்டையும் கருத்தில்கொண்டே டிரான்ஸ்மிஷன் அல்லது  டெலிவரி என்ற வார்த்தைகள் எச்சரிக்கையுடன் பயன்படுத்தப்பட்டுள்ளது. இதை மத்திய அரசு முழுமையாக, யாருக்காகவும் சமரசம் செய்துகொள்ளாமல் நிறைவேற்றி அமல்படுத்த வேண்டியது காலத்தின் கட்டாயம்.
 இந்தியாவில் 1.55 லட்சம் அஞ்சல் கிளைகள் உள்ளன. அதாவது, நாட்டுடைமையாக்கப்பட்ட அனைத்து வங்கிக் கிளைகளின் எண்ணிக்கையைவிட இது அதிகம். ஆனால் இன்னும், இந்திய அஞ்சல் நிலையங்களை, வங்கியாக மாற்றுவதற்கு நிதியமைச்சரிடம் கடிதம் எழுதியிருக்கிறோம், ரிசர்வ் வங்கியிடம் அனுமதி கேட்டிருக்கிறோம் என்று ஏதோ தனியார் நிறுவனம் போல இந்திய அஞ்சல் துறை ஏன் பரிதாபக் குரல் எழுப்புகிறது என்று புரியவில்லை.
 இந்திய அஞ்சல் துறைபோன்று உள்கட்டமைப்பு உள்ள அரசுத் துறை வேறு எந்த நாட்டிலும் இந்த நூற்றாண்டில் இருக்கிறதா என்பது சந்தேகம். வெறும் 50 காசுகளில் தொலைபேசியில் பேசலாம். ஆனால் எழுத்துப்பூர்வமான பதிவு 50 காசுகளில் முடியும் என்றால் ஒரு அஞ்சல் அட்டை போதும். இவ்வளவு அற்புதமான ஒரு துறையைக் காப்பாற்றப் போகிறார்களா? கைவிடப் போகிறார்களா?

COURTESY;   DINAMANI

Result of LGOs Examination held on 16-10-2011 in respect of Karnataka Circle

CIVIL SERVICES EXAMINATION 2012

Civil Services 2012 Prelims exam online applications are invited to apply. Last date to apply is 05.03.2012






Click here to view the Notification copy of UPSC Notice NO:04/2012-CSP

For Further details please visit http://www.upsc.gov.in/

OM IN RESPECT OF IMPLEMENTATION OF REDESIGNED NETWORK FOR FIRST CLASS MAIL

Courtesy: SAPOST



Postal/Sorting Assistant Recruitment Procedures

Next Postal/Sorting Assistant Recruitment May be held during April 2012

     The Department of Posts functioning under the brand name of India post, which is referred to as the post office is a government operated postal system in the nation. The Indian Postal Service has the most widely distributed post office system in the world with more than 1,55,000 post offices in different part of the country. It is involved in other services like financial service and small savings bank services due to its far-flung reach and presence in remote rural areas.

     Recruitment by India Post:
For recruitment of candidates to the positions of Postal Assistants and Sorting Assistants, the India Post generally calls for applications from candidates and selection of candidates for these positions are done by the India post through a recruitment examination. As far as Post Assistant position is concerned, Post Assistant Examination is conducted by the India Post each year through public notification calling for applications from candidates and this examination is conducted in different states in the nation.

     Postal Assistant Exam Pattern:
For selection of candidates to the postal assistant position, 100 marks weightage is given in the recruitment process, which is divided as follows:
• 10% weightage for computer typing test
• 50% weightage for aptitude test
• 40% weightage for Class 12 percentage

     For instance, if a candidates has secured 7 marks out of 10 in computer typing test, her/his merit would be 0.7, which is 7*10% and if the candidate has secured 80% out of 100% in the aptitude test, his weigtage would be 80*50%, which comes to 40. On the other hand, if his/her score is 75% in higher secondary examination, the merit would be 75*40/100, which comes to 30.

    
Previous Years Question Papers:

Candidates, who are planning to apply for Post Assistant Examination, can practice with the help of the previous years question papers of aptitude written test conducted by the India Post.


Read: Download India Post Postal Assistant Exam Previous Years Question Papers 2012 http://educationcareer.in/download-india-post-postal-assistant-exam-previous-years-question-papers-82667.html#ixzz1lin32WwX

http://educationcareer.in/download-india-post-postal-assistant-exam-previous-years-question-papers-82667.html

Tuesday, February 7, 2012

The world’s biggest ever strike, India, 28th February 2012


           On February 28th 2012 over 100,000,000 Indian workers will come out on strike. Workers from many unions and sectors are trying to gain improvements in areas such as, pay, pensions, and employment rights.

          The strike has been called because workers have said 'enough is enough', after two years of the government refusing to negotiate with unions on any issue. Indian's are sick of the rich getting richer, record economic growth, whilst 400 million people have not got a pot to piss in.
On February 28th 2012, an estimated one hundred million Indian workers will all walk out of work for twenty four hours in what is likely to be the biggest strike in world history.
Over a dozen of India’s largest trade unions have called for and signed up to the strike. The strike will affect many sectors, including public sector banks, ports and docks, railways, insurance, road transport, energy workers, miners, and aviation workers.

        “Recent months have seen a mounting wave of militant worker struggles in India, strikes for union recognition in India’s expanding auto sector, including a two-day occupation of a Hyundai plant, a wildcat strike by Air India personnel, and walkouts by telecom workers and coal miners against the central government’s privatization plans.”
The different unions have a variety of different demands, they include gaining the same rights and protection for temporary and contract workers that permanent workers have, raising and extending the minimum wage, resisting the attacks on trade unions, stopping price rises, the creation of a national social security fund, increase in pensions, and combatting corruption.
Despite seeing growth of around 9% each year, more than four hundred million Indians live in absolute poverty. Only a handful of countries enjoy similar growth, yet Indian workers have not even been flicked so much as a crumb from the bosses table. Working and living conditions are equal to, and actually worse than some African countries that are not experiencing the same economic growth.

        Indian workers are starting to switch on to the fact that they ‘system’ only serves the wealthy and the bosses.
The last few year has seen a dramatic rise in the number off millionaires and billionaires, yet jobs are lost, wages cut, and unions rights pushed back. India’s richest fifty five people have 1/6th of all the country’s wealth.

Source : Ibcom.org

Expecting Dopt order regarding the issue of ‘Date of Next Increment’ - Agenda item No.5(v)


Employees whose DNI falls between 1st February to 1st June (Pre Revised Scale) issue…


National Anomaly Committee - Agenda item No.5(v) – ‘Date of Next Increment’


The above said point regarding the anomaly relating to Rule 9 of the CCS (RP) Rules 2008, some of our readers were confused pertaining a news which came recently from our staff side members of National Anomaly Committee. The news was that, the decision of the recently concluded in fourth National Anomaly Committee (NAC Meeting) regarding the anomaly in annual increment arising due to the implementation of 6th Central Pay Commission Recommendations.


The decision is that before the implementation of 6th CPC, those employees whose yearly increment falls between February to June are eligible to get one increment in the pre-revised scale from 1.1.2006 as one time measure. In other words, “Annual increment falls between 1st February 2006 and 1stJune 2006, first increment will be granted on January 2006 on V CPC rates and the second will be granted on July 2006 on VI CPC rates as one time measure”.


The only particular group of employees are eligible to get the increment as one time measure, everyone should know that this decision do not have any effect on other employees.


“Qualifying period for earning an increment is 6 months on 1st July”.


As per Rule 10 of CCS(RP) Rules, 2008 there will be one uniform date of annual increment, viz. 1st July of every year. Government servants completing 6 months and above in the revised pay structure as on 1st of July will be eligible to be granted the increment. Accordingly, all Government servants who earned their last increment between 02.01.2005 and 01.01.2006 would get their next increment on 01.07.2006.


For those employees whose date of next increment falls on 01.01.2006, the instructions already provide for granting an increment in the pre-revised pay scale as on 01.01.2006 and then fixing their pay in the revised pay scales. Such Government servants would also get their next increment on 01.07.2006.


Due to implementation of the above said rule, concerning the anomaly has been discussed in every meeting of National Anomaly Committee and finally a decision was taken. Now, we are expecting a Government order regarding the issue through Dopt, which may help to calculate the pay fixation and arrears exactly.




Source: CGEN.in

IPO Exam III Paper (Re-exam) Answers for 1 to 70 questions


INSPECTOR OF POSTS – III PAPER (RE-EXAM)

Question Booklet Series: A

1.     Code of Civil Procedure came into force in the year:
Ans: (C) 1909
2.     “Mesne Profits” under C.P.C. means:
Ans: (C) Benefits enjoyed by the person in wrongful possession of the property
3.     “Foreign Judgement” under C.P.C. means:
Ans: (D) The judgement of a Foreign court
4.     Decree of a
Civil Court
means and includes:
Ans: (A) Any order of dismissal for default
5.     “Judgement Debtor” means:
Ans: (D) A person against whom Decree has been passed
6.     Pleader means:
Ans: (D) Any person entitled to appear and plead for another in Court
7.     The word “Judge” under C.P.C. means:
Ans: (B) Presiding Officer of a Civil Court
8.     The word “Order” under section 2 of C.P.C. means:
Ans: (D) Formal expression of any decision of a
Civil Court
9.     “Share in a corporation” shall be deemed to include:
Ans: (C) Bond, stock, debenture, debenture stock
10. Apart from the State of Jammu & Kashmir which is the state where on whole of it, C.P.C. does not apply:
Ans: (B) Nagaland

·        ) These are comes under Civil Procedure Code 1908

11. A proclamation under section 82 of Cr.P.C. can be issued against a person against whom a warrant has been issued. Thus a proclamation can be issued against:
Ans: (C) Accused offender
12. Attachment of the property of the person absconding:
Ans: (C) Can be issued simultaneously with the publication of the proclamation u/sec. 82 of Cr. P.C.
13. A proclamation requiring a person to appear must be published giving:
Ans: (A) Not less than 30 days time to the person concerned
14. Period of limitation for filing claims and objections to the attachment of any property attached u/sec. 83 of Cr.P.C. by any person other than the proclaimed person, as provided u/sec. 84 of Cr.P.C. is:
Ans: (C) Within six month of attachment
15. Period of limitation for filing a suit to establish the right over the property attached by a person other than the proclaimed person, who has filed claims and objections to the attachment, is:
Ans: (C) One year from the date of disallowing the claim
16. If the person proclaimed appears within the period specified in the proclamation, the property attached:
Ans: (A) Shall be released from attachment
17. The right of claiming the attached property or sale proceeds thereof by the proclaimed person flows from:
Ans: (C) Section 84 of Cr. P.C.
18. If the proclaimed person does not appear within the period specified in the proclamation, the property under attached:
Ans: (D) Both (A) & (B)
19. A proclaimed person whose property has been attached can claim the property or the same proceeds on appearance:
Ans: (C) Within 2 years of attachment
20. The right of claiming the attached property or sale proceeds thereof by the proclaimed person is subject to his satisfying the Court that:
Ans: (D) Both (A) & (B)
21. The power of issuing proclamation u/sec. 82 Cr.P.C.:
Ans: (A) With the Court of Magistrate
22. A proclamation issued u/sec. 82 Cr.P.C. is issued:
Ans: (D) All the above
23. Attachment orders u/sec. 83 Cr.P.C. is to be passed:
Ans: (D) All the above
24. Attachment u/sec. 83 Cr.P.C. of a land paying revenue to the state government, be made:
Ans: (C) Through the District Collector within whose jurisdiction land is situated
                  
·        ) These are comes under Criminal Procedure Code 1973.

25. A fact forming part of the same transaction is relevant u/sec. 6 of Evidence Act
Ans: (C) Though not in issue and may have occurred at the same time & place or at different time & place
26. Several classed of facts, which are connected with the transaction(s) in a particular mode are relevant:
Ans: (B) Under section 6 of Evidence Act
27. Motive behind an Act is relevant:
Ans: (D) Under section 8 of Evidence Act
28. Preparation for an Act is relevant:
Ans: (D) Under section 8 of Evidence Act
29. Under section 8 of Evidence Act conduct is relevane:
Ans: (C) Both (A) & (B)
30. Under section 8 of Evidence Act:
Ans: (D) All the above are relevant
31. When the conduct of any person is relevant, any statement made to him or in his presence and hearing, which affects such conduct is relevant:
Ans: (A) Under section 8 of Evidence Act
32. Facts which are cause of facts in issue are relevant:
Ans: (B) Under section 7 of Evidence Act
33. A person is not entitled to give evidence of a fact which he is disentitled to prove by any provision of law:
Ans: (A) Under section 5 of Evidence Act
34. The question is, whether certain goods ordered from B where delivered to A. The goods were delivered to several intermediate persons successively. Each delivery is a relevant fact:
Ans: (B) Under section 6 of Evidence Act
35. The question is, whether A murdered B. Marks on the ground, produced by a struggle at or near the place where the murder was committed are relevant fact:
Ans: (C) Under section 7 of Evidence Act
36. A is accused of murder of B by beating him. Whatever was said or done by A or B or the by-standers at the beating, is a relevant fact:
Ans: (B) Under section 6 of Evidence Act
37. A is tried for murder of B by poison. The fact that before the death of B, A procured poison similar to that which was administered to B, is a relevant fact:
Ans: (C) Under section 7 of Evidence Act
38. The question is whether A omitted a crime. The fact that a absconded after receiving a letter warning that enquiry was being made fro the criminal and contents of the letter, are relevant:
Ans: (D) Under section 8 of Evidence Act
39. The question is, whether A was robbed. The fact that soon after the alleged robbery, he made a complaint relating to the offence detailing the circumstances, are relevant:
Ans: (C) Under section 7 of Evidence Act
40. A sues B upon a bond for the payment of money. B denies the making of bond. The fact that at the time when the bond was alleged to be made, B required money for particular purpose, is relevant:
Ans: (D) Under section 8 of Evidence Act

·        ) These are comes under Indian Evidence Act 1872.

41. ‘Wrongful gain’ means:
Ans: (B) Gain by unlawful means of property which the person gaining is not entitled. (Under section 23 of IPC)
42. ‘Wrongful loss’ means:
Ans: (A) Loss by unlawful means of property which the person losing it, is legally entitled. (Under section 23 of IPC)
43. ‘Dishonestly’ has been defined as doing anything with intention to cause wrongful gain to one person and wrongful loss to another:
Ans: (D) Under section 24 of IPC
44. ‘Fraudulently’ has been defined as doing anything with intent to defraud:
Ans: (C) Under section 25 of IPC
45. Section 34 of IPC:
Ans: (A) Creates a substantive offence
46. Under section 46 of IPC, death denotes:
Ans: (A) Death of a human being
47. Illegal signifies:
Ans: (D) All the above (Under section 43 of IPC)
48. Nothing is said to be done or believed to be done in good faith which is done or believed without due care & intention-as defined:
Ans: (C) Under section 52 of IPC
49. Personating a public servant is an offence:
Ans: (B) Under section 170 of IPC
50. The term ‘injury’ as defined in section 44 of IPC, means:
Ans: (C) Any harm illegally caused to a person in body, mind, property and reputation
51. The word ‘voluntarily’ has been defined:
Ans: (B) In section 39 of IPC
52. For the application of section 34 of IPC, there must be at least:
Ans: (D) More than five persons
53. Non attendance in obedience to an order from public servant is punishable:
Ans: (B) Under section 174 of IPC
54. Furnishing false information to a public servant being legally bound is punishable:
Ans: (A) Under section 177 of IPC
55. Obstructing public servant in discharge of public functions is punishable:
Ans: (C) Under section 184 of IPC
56. Disobedience to order duly promulgated by public servant is punishable:
Ans: (B) Under section 188 of IPC
57. Threat of injury to public servant is punishable:
Ans: (A) Under section 189 of IPC
58. Breach of contract to attend helpless person is punishable:
Ans: (C) Under section 491 of IPC
59. Commutation of sentence for imprisonment of life is provided:
Ans: (C) In section 54 of IPC
60. Under section 73 of IPC a convict can be put to solitary confinement but the total period of the same can not exceed:
Ans: (A) 3 months
61. In case of an offence punishable with fine only, imprisonment for non payment of fine:
Ans: (B) Has to be simple (Under section 67 of IPC)
62. In IPC the pronoun ‘he’ and its derivative are used to denote:
Ans: (C) Either                (Under section 8 of IPC)
63. In IPC the word ‘India’ means the territory of Indian excluding:
Ans: (B) State of Jammu & Kashmir (Under section 18 of IPC)
64. The word ‘Public servant’ has been defined in IPC:
Ans: (B) In section 21
65. The word ‘Special law’ has been defined in section 41 of IPC to mean:
Ans: (A) A law applicable to a particular subject
66. The unlawful engagement of public servant in trade is prohibited:
Ans: (D) In section 168 of IPC
67. The unlawful buying or bidding in property by public servants is prohibited:
Ans: (C) In section 168 of IPC
68. Under section 53 of IPC, offenders are liable to following types of punishments:
Ans: (D) 6
69. A writes his name on the back of a bill of exchange. As the effect of this endorsement is transfer the right to the bill to any person, who  may become lawful holder of it:
Ans: (A) The endorsement is a valuable security  (Under section 30 of IPC)
70. The concept of common intention to fasten criminal liability has been provided:
Ans: (A) In section 34 of IPC

·        ) These are comes under Indian Penal Code 1860.

Answers for the rest of questions will post soon... If any corrections in the answers please mail us!

Answers collected by: K.Kannan, LRPA, Thottiam LSG S.O. 621215 mobile no. 9788669230. Mail ID: eyenan1985@gmail.com